Mint ismeretes a Microsoft, a Windows XP-től kezdve minden operációs rendszerében bevezette az úgynevezett ballot, azaz böngésző választó képernyőt (EU döntésre), melynek célja az lenne, hogy megdöntse a microsoft böngészőjének, az internet explorernek az egyeduralmát, amely már hosszú évek óta (sajnos) megkérdőjelezhetetlen.
Ennek a böngészőválasztó képernyőnek is betudható talán, hogy egyre többen találkoznak más, alternatív böngészőkkel, mint például az Opera, Firefox, Google Chrome vagy a Safari stb. Az is meg lehet, hogy az embereknek egyszerűen csak kinyílt a szeme és rájöttek arra, hogy az internet nem csak a nagy „e” betűre kattintással érhető el. Mindegy is, a lényeg az, aminek én és még sokan mások is örülnek, hogy az explorer veszít a piaci részesedéséből, ami most már 60% alatt van, míg a többiek (1-2 kivétellel) növelni tudták az arányukat.
A tény az tény, hogy csökken az explorerbe vetted bizalom és ezt látva a microsoft sem tétlenkedik, ugyanis olyan kampányba kezdtek, amilyet ritkán lát az ember ebben a szegmensben, pláne ennyire magyar vonatkozásban. Bárhova is megyek kis túlzással, de mindenhol már explorer reklámot látok. Már annyira ott van mindenhol, hogy a nagyobb oldalak saját tartalmukkal kiegészített Internet Explorer-t kínálnak letöltésre. Olyan nagy oldalak, mint az Origo.hu (iwiw), index.hu, gamestar.hu, pcworld.hu, myvip.hu és még szerintem biztos van, amit nem soroltam fel, mind-mind letérdeltek a microsoft előtt.
Mivel ezek az oldalak nem kevés látogatószámmal rendelkeznek biztos akad, olyan ember, aki csak letölti és kipróbálja, és, ha netán még tetszik is neki akkor továbbra is használni fogja a programot és akkor a választóképernyőnek tulajdonképpen semmi értelme nem lesz, már ha volt értelme. És akkor nem, hogy csökkenni, de ne adj isten még, lehet, hogy emelkedni is fog a microsoft böngészőjének piaci részesedése, és azt mondanom sem kell, hogy nem lenne jó...
Véleményem szerint annyi történik, hogy egy microsoft-os munkatárs befárad egy-egy jól menő oldal üzemetetőjéhez vagy akár a szerkesztőségbe egy „jól megrakott” táskával, amiben biztos lapul egy pár ezres és, csak annyit mond, hogy „Mennyit nyomsz, mert megveszlek kilóra?!”. Az üzemeltetők meg mit mondhatnának... rosszul úgysem jönnek ki a dologból, így aztán tuti elfogadják az ajánlatot.
Ezzel a kis szösszenettel csak, arra próbáltam rávilágítani, hogy bár csökken az explorer piaci részesedése, de vajon meddig, mert, amint látható a marketing gépezet beindult és hát valljuk be a többi böngésző, talán a Google Chrome kivételével nem tud, (de lehet, hogy nem is akarna) magának ilyet megengedni, már, ha valóban úgy van, ahogy én gondolom és leírtam. A kisebbeknek, mint például az Opera, aki ráadásul nem is jeleskedik annyira marketingből, egyáltalán nem tud ilyenre pénzt kidobni.
Remélem azért (kicsit rossz májúan), hogy beletörik a bicskájuk ebbe a nagy reklám kampányba.